Att titta på youtubevideos med Bob Dylan då han har vitt smink i ansiktet och sjunger som om livet hängde på det under hans berömda turné Rolling Thunder Revue år 1975.

Att min far verkar gladare än pålänge. Min far gillar att köra traktor och flytta på stubbar. Jag är imponerad av min far.

Att äta lövbiff och klyftpotatis med sallad till. Hur kan sallad vara så gott? Jag förstår inte.

Att se på bra film.

Att spela gitarr. Helst ostämd gitarr.

Att springa länge och lyssna på någon intressant sommarpratare.

Att klättra i träd och palla äpplen.

Att vara uppe för länge på natten.

Att mina matlabscript slutligen kompilerades utan fel efter flera dagars felsökning, febrilt letande i manualer och googlande och annat slit.

Att skriva egna låtar och få till enstaka rader i någon dikt.

Att titta på fotboll och att spela fotboll.

Att jag har mina syskon.

Att mina föräldrar skulle göra allt för oss.

Att jag har någon att vakna tillsammans med ibland.

Att räkna matte.

Att bada naken mitt i natten.

Att känna sig behövd av någon.

Att laga god mat åt någon annan.

Att jag inte äger så många saker.

Att åka skidor.

Att grubbla på filosofiska frågor.

Att lära sig en massa saker.

Att läsa en riktigt bra dikt.

Att stanna hemma en fredag själv och titta på serier.

Att spela pingis.

Att vara social med spännande människor.

Att gå runt i en annan stad och låtsas vara någon annan.

Att gå runt i en annan stad och vara sig själv.

Att ha diskussioner på fyllan om filosofi och andra saker man inte behärskar.

Att fiska.

Att vara berusad av alkohol eller själva livet och vingla och skratta för att det bubblar inuti av energi och livskraft som bara vill ut.

Att lyssna på Ed Harcourt, Håkan Hellström eller Morrissey live och se hur det glöder i deras ögon.

Att ha vänner som vågar gå sin egen väg.

Att vara på jakt efter sin egna väg och känna att det åtminstone går åt rätt håll.

Att internet finns.

Att min blogg är befriad på gammal smuts och framstår som vacker, skör och kantig. Ärlig.

Att du läst ända hit och bestämt dig för att också skriva om det som skapar positiv energi i ditt liv i syfte att känna tacksamhet och koppla bort det som gör dig orolig och svag i din vardag.

Att man i sin egna blogg får vara precis hur pretentiös man vill.